hej alla mina tio läsare

jag har talat väldigt gott om oslo som sommarstad sedan min flytt, det betyder inte att jag ser snett på vintern. den är rolig om man kan se till de små detaljerna - trottoarerna är glashala. jag funderade när kylan & halkan var som värst om det skulle vara möjligt att åka skridskor ner till jobbet, det hade väl vart roligt? bara tanken om att åka skridskor i en nedförsbacke är underhållande, tänk vilken syn.

jag har en teori om vurpor. jag tror att varenda spatserande oslobo har tre rejäla vurpor/vinter att fasa för. när man sitter på trikken ner till stan ser man åtminstonde tre personer som halkar till och förlorar balansen, någon gång måste de ju falla. jag har redan klarat av en, visserligen i en trappupgång. elin har också avklarat den första och hon förlorade inte bara balasen utan även en hamburgare. jag återkommer med uppdatering om något sker i vår egen statistik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0